Jesus söker dig!

På denna hemsida får du ta del av artiklar och youtubsvideo som alla visar på Jesus och frälsningen i honom. Att bli frälst innebär att man gör upp med sin synd och låter Jesus regera i sitt liv. Att man tror på honom och det offer han gjort för dig på korset. Vi önskar att denna sida ska vara en hjälp för dig att finna honom. Gud välsinge dig! - Han är en verklighet.

söndag 31 juli 2022

Gör ditt val idag!

 


Idag är frälsningens dag, Vi har inte fått något löfte om morgondagen. 

Det är vad bibeln lär.


Du kanske resonerar att frälsningen är något som du tar till innan du ska dö, då kan du tänka på Gud. Då undrar jag hur du kan vara så säker på att veta när din tid på jorden är slut. Du kan kanske dör redan i natt i sömnen utan någon som helst förvarning. Eller så är du med om en trafikolycka som tar ditt liv.

Du vet inte när din tid på jorden är slut, allt kan gå väldigt fort. Det vet jag av egen erfarenhet efter att jag, min pappa och fru blev påkörda i vår lilla Hondai Atos av en långtradare för drygt två år sedan men som genom ett Guds mirakel överlevde vi alla och är återställda idag.

Allt  kan förändras på ett ögonblick vi har inte fått löfte om morgondagen.

Vänta därför aldrig med ditt viktigaste beslut, nämligen det att ge ditt liv till Jesus. Ditt val kommer påverka vart du ska tillbringa evigheten, om det är i himlen med honom eller i helvetet med djävulen och hans demoner, där evig pina råder.  Det finns bara en anledning till att jag har den här bloggen, det är att få dig att förstå allvaret i att du bör ge ditt liv till Jesus innan det är försent. Att inte göra ett val är detsamma som att göra valet att inte följa Jesus, och det kommer få enorma konsekvenser för dig.

Jesus sa. Jag är vägen, sanningen och livet ingen kommer till fadern utom genom mig


Bilden: Nu är det försent att välja


Jesus älskar dig