Jesus söker dig!

På denna hemsida får du ta del av artiklar och youtubsvideo som alla visar på Jesus och frälsningen i honom. Att bli frälst innebär att man gör upp med sin synd och låter Jesus regera i sitt liv. Att man tror på honom och det offer han gjort för dig på korset. Vi önskar att denna sida ska vara en hjälp för dig att finna honom. Gud välsinge dig! - Han är en verklighet.

onsdag 27 juli 2022

Tiden är kort! - Du har ett val


 Jesus kommer snart. Det talar både Bibeln och nu levande kristna om. Många har fått uppleva direkta tilltal från Gud om att tiden som är kvar nu är mycket kort. Kanske har vi bara några få år kvar, kanske inte ens det. Tidstecknen talar också sitt tydliga språk. Mycket av det som idag händer i vår värld har bibeln talat om för över 2000 år sedan. Vi är i en mycket speciell tid som världen aldrig sett tillstymmelse till. Kris på kris avlöser varandra över vår värld som aldrig förr. Vi står snart inför domedagen. Frågan är bara har du det rätt ställt med Jesus. Har du tagit emot honom som Herre och frälsare i ditt liv. Har du bett honom förlåta dina synder, om inte då är det dags att tänka över ditt liv. Om du inte tillhör honom kommer du gå evigt förlorad till helvetet, där evigt mörker och pina råder. Därför är jag så angelägen om att du tar emot honom innan det är försent. Han dog på korset för att betala för dina synder. Utan det skulle du inte ha någon chans. Men nu finns det möjlighet. Gud har gjort det möjligt genom att ta emot Jesus i sitt hjärta.

Detta kan du göra väldigt enkelt. Det viktiga är att du menar det, och ångrar dina synder inför honom. Då räcker det med en bön som du får länk till här.

Du kanske tänker att du inte har några synder. Guds lag är sträng, den som har synd i sitt liv kan inte komma inför honom. Synd behöver inte vara att mörda eller stjäla. Det kan vara en sådan sak som att ljuga, se med lust på en man eller kvinna som du inte är gift med. Gud visste att ingen människa skulle klara det provet, därför sände han Jesus som var syndfri och betalade priset för all synd.

Ta emot Jesus idag och få ditt liv förvandlat.  Frälsningsbön